Gājēju pārejas Rīgā apdraud mūsu dzīvības.

Vakar nākot mājā no veikala biju lieciniece,ka Land Rover notrieca uz gājēju pārejas bērnu ratiņus un 6 gadīgu zēnu..Zīdainis izlidoja kā korķis un atsitās pret zemi.apm 2.mēn veca meitenīte.Māte ,vecāmāte visi kopā šķērsoja gājēja pāreju šoferis viņus neredzēja.Zīdainis raudāja puikam šoks..Zēnu es turēju uz rokām kamēr neatbrauca ātrā palīdzība..Pareizāk sakot neļāvu kustēties un viņa galva bija man uz rokām.Tāda panika..visi bļauj,neviens nezin pat elementāri kur zvanīt..Šoferis vaimanā,atvainojas..Tas notika uz Stērstu ielas.pie ziepju ielas.´Mediķi nesteidzās viņiem vispār vienaldzīgs zīdainis vai bērns..Kamēr viņi krāmējās ar zīdaini par sešgadīgo zēnu rūpējos es..viņu piemirsa..Vecāmāte arī bija apjukusi..Ar puiku parunājāmies par ,kaut ko es tur runāju.,visu ko lai tik neraud ..Pie manas mājas ir divas pārejas un ar šausmām katru rītu ,kad eju uz darbu domāju notrieks vai nē.. Pat galvā zīlēju ja palaidīs šoferis, būs veiksmīga diena...Vai tas nav ārprāts..Kur visi tā steidzās...uz cietumu?Kāpēc tāda necieņa pret gājējiem..Un jāsaka,ka pārsvarā vecāki kungi un sievietes nedod ceļu.Jaunie auto braucēji ievēro noteikumus..Arī šoreiz pie stūres bija kungs ap 50-55..Tā viņam mācība būs uz visu mūžu..ja jau es pusnakti nevarēju gulēt tad ko pa viņu runāt..kaut kur jau viņu arī žēl...cilvēks jau ir..Ko darīt? Likt foto radarus, biedēt,tas taču nelīdz..Kāpēc nav savstarpējas cieņas..?Delfos ziņas arī ir info..

Deisa    1 Reizēm tās gājēju pārejas ir knapi pamanāmas, taču arvien vairāk uzrodas koži zaļi rāmji ap gājēju pārejas zīmi un luksofori, ko vajadzētu visur ieviest. Man pie mājas arī ir viena "gājēju pārbrauktuve". Redzējusi nevienu cietušo gājēju neesmu, bet mašīnas regulāri ieskrien viena otrai pakaļgalā bremzējot.

jokapec  1 1 Man gan ir radikāli pretēja pieredze ar nekulturāliem, pārgalvīgiem autovadītājiem - gados jauni BMW autovadītāji.

neko    16 Tam vienmēr ir risinājums; skatīties kur ej. Uz ielas pirmkārt ir jāskatās uz mašīnām un reālo situāciju nevis jāpaļaujas uz savām formālajām tiesībām. Tak vajag reāli izvērtēt vai tā mašīna spēs nobremzēt pirms lētk uz pārejas, jo pēc noteikumiem drīkst.
Lai ar formāli šoferis ir vainīgs, šādas situācijas veidojas gan šofu gan gājēju abpusējas bezatbildības rezultātā. Jāredz bija.. un abiem.

Eila    7 Nevar jau pie visām gājēju pārejām pielikt klāt luksoforus. Esmu pati bijusi līdzīgā situācija, kad gandrīz paliku uz gājēju pārejas...Otrā situācija, kad bija noticis nelaimes gadījums, bet iesaistītie nebija spējīgi izsaukt ātros. To darīju es - saucu ātros, policiju, rakstīju aculiecinieces paskaidrojumu, lai gan pašai bija šoks...Pati priekš sevis ievēroju divus nosacījumus un ieteiktu to darīt arī citiem - iet pāri gājēju pārejai tikai tad, ja redzi, kad autovadītājs Tevi ir ieraudzījis un sācis bremzēt, ja ir divas škērsojamās joslas - nekad nesākt šķērsēt otro joslu, ja neesmu pārliecinājusies, kad otrajā joslā autovadītājs ir pamanījis mani un sācis bremzēt...

selnija_      Vienmēr skatos, vai ir droši uz gājēju pārejas, vai sākuši bremzēt un uzspēs to izdarīt. Ja es tā nerīkotos, tad kas zin...varbūt arī tagad nerakstītu te komentārus. Bija gadījums kad uz sarkano auto nebremzēja, par gājēju pāreju pat nerunājot. Es tikai cēlu kāju pirmajam solim ...un labi ka skatījos.

preilene    4 Šo es no rīta arī lasīju – šausmas. Labi, ka visi dzīvi. Ļoti žēl mazā zēna.
Bet par gājēju pārejām – negribu gan piekrist, ka tās apdraud mūsu dzīvības. Pašiem jābūt uzmanīgiem. Nu nevar aizspiest ciet acis un bliezt pāri, ar domu – notrieks, nenotrieks. Jāpārliecinās, ka esi pamanīts. Citreiz es labu laiku nostāvu pie gājēju pārejas, kamēr mašīnas apstājas un es tieku pāri ielai. Nu un, gabals man nenokritīs. Tas tik parāda autovadītāju zemo intelekta līmeni – lai paši arī dzīvo ar savu stulbumu. Es nevaru tā – galvu ieraut plecos, un iet tik pāri – neko neredzu un nedzirdu, man priekšroka. Tad jau arī autovadītājiem jābrauc virsū visiem, kas šķērso brauktuvi tam neparedzētā vietā. Nu bet tā taču nenotiek.
Bet autorīte malacis, ka palīdzēja, ka apstājās un nepalika vienaldzīga.

nebuutne    4 Žēl, ceru, ar bērniņiem viss būs kārtībā. Bet vispār, skatīties vajag, kur iet, un nepaļauties, ka visi ievēros to, kas noteikumos rakstīts, te nav Šveice, vai Vācija.
Kā teica mans tētis, vienmēr vajag pieņemt, ka otrs satiksmes dalībnieks ir muļķis, kas nezina, neievēro noteikumus un pašam nodrošināties. Es nekad neeju pāri ielai, pat pa pāreju, ja redzu ātri tuvojamies mašīnu, eju tikai tad, kad redzu, ka mašīna/s jau sāk piebremzēt.

Lucy  1   Es arī par to,skaties kur ei un ir daļa dādu dāmīšu kurām deg zaļais viņa lēni,līgadi ar ironiju vēl iet,tā ietkā viņa pati,pati lielāka zvaigzne.
Nekad neesmu ta darijusi,ka nepalaižu cilvēkus pie pārejas,man gan nesen BWV gandrīz notrieca,tas krustojums ir arī pabriesmīgs,kustība liela Dzelzavas un

draboss    1 Stāsts protams šausmīgs, bet kopumā par šo tēmu, skaidrs ka uz pārejas priekšroka gājējiem, bet katram tomēr ir sava atbildība to šķērsojot, jāatceras ka pie auto stūres ir tikai cilvēks. Pēdējā laikā bieži manu uz pārejām braši izčāpojušus jauniešus kuri, ar jau minēto formālo tiesību pārākuma apziņu, neskatoties ne pa labi, ne pa kreisi, dur tik pāri, uz ausīm austiņas, acis piekaltas smārtfona ekrānam.

Lucy      Dzelzavas-Nīcgales kustojums priekšā ir stabs un tad kad uzsāc iet tevi vnk tur nepamana tādi ātrie braucēji.
Tur esmu uzmanīga kad braucu ar riteni vakaros,jo gan pašai kad citiem tur ir bijuši gadijumi kad gandrīz notriec...auto avārijas arī tur patstavīgi,nesen mocis pa gaisu lidoja,viss lupatās:((
bet visummā jāteic pie mums brauc akurāti,tas ir tādi apdauzītie,narkomāni vai tie kuri nesen dabūjuši tiesības,tiem tad arī nav to smadzeņu!

Tilia      Nekādā gadījumā neaizstāvu autovadītāju, tomēr gājējiem, ja tuvojas automašīna, vajadzētu pārliecināties par to, ka viņiem dod ceļu un tikai tad šķērsot gājēju pāreju (jebkuru, bet īpaši neregulējamo). Esmu redzējusi gājējus, kuri iet pāri ielai, neskatoties ne pa labi, ne pa kreisi - īsti pašnāvnieki!

dogville      Kopsh Maarupee uzcelts "biezais gals",Vieniibas gatvee un pieguloshajaas ieelaas satiksme dubultojusies...pa "manu" kluso Veco Jelgavas celju briizhiem paari netiek...veel pagaajusho vasaru bija miera osta.
Juurmalaa,ieverojot to,ka kontingents aizvien ir ar Krievijas nummuriem,gaajeeju paarejas ir biistamaakaas vietas.Vinji gaajeeju neredz principaa.

Samila    1 Ak, ko māmiņai un vecmāmiņai [sevis un savu bērnu dēļ] nevajadzēja pirms šķērsot ielu, vienalga, uz pārejas vai citur, pārliecināties vai netuvojas transportlīdzeklis kā tas ir CSN rakstīts? Landroverim bija jālido kā kosmiskajai raķetei, lai to iepriekš nepamanītu.

Gājēji vienkārši gulstas zem mašīnām! Ar šausmās ar auto pārbraucu gājēju pārejas, ar domu, vai atkal kāda d*bīl*ķe māmiņa ar ratiņiem nejozīs pāri mašīnai degungalā!!!!

Savā laikā CSDD ar reklāmām un ceļu policija ar vaktēšanu pie gājēju pārejām un šoferīšu sodīšanu lielu postu pašiem gājējiem nodarīja Kopš tiem laikiem gājēji staigā kā aptaurēti, ne visi protams. Transportlīdzeklis ir un paliek paaugstinātas bīstamības avots. Un tā pret to ir jāizturas! Es pat pie zaļā ejot vai braucot, vienalga - divvirzienu vai vienvirziena iela, pārliecinos vai gadījumā nebrauc kāds dzērājs, blondīne vai operatīvais transports.

Šoferis, protams, vainīgs un stāsts traģisks! Dārgie gājēji, sargiet paši sevi un Dievs Jūs sargās! Arī autovadītājs ir tikai cilvēks, kuru mājās no darba (nevis no cietuma) gaida viņa ģimene. Neesmu redzējusi savā dzīvē nevienu tiesu darbu, kur pēc vainīgā ietupināšanas, upurim būtu atdzīvojies kāds tuvinieks vai atpakaļ izauguši amputētie locekļi.

sailing  1 1 dziiviibu apdraud neuzmaniiba, gan uz paarejaam, gan pie stuures, peedeejaa laikaa aizvien vairaak gaajeeju iedomaajaas ka uz paarejaam neaizskarami, bez piebremzeeshanas un skatiishanaas mauc paari, piebremzeejiet, paarliecinieties ka juus redz, un auto apstaajaas, tas 5-10sekundes var buut dziiviibas veertas .

euromens  1 1 drosmīgi pilsētnieki mirst jauni ... kur jāskrien, kur jāsteidzas !
Nu un kas, ja priekšroka .. .pastāviet, pagaidiet, varat atpūsties, kamēr brauc mašīnas
Un kā šoferim, man pilnīgi vienalga, ja kāds grib palekt zem riteņiem, nu samaksāšu slimnīcu pāris simtus, bet priekš kam man ekstremāli jābremzē, jādeldē bremzes un riepas kāda steidzīga guļavas dēļ, kurš nespēj saplānot savu laiku un skrien pa taisno

mjamma      Kopš tà laika,kad redzèju,kad uz pàrejas pie màjàm lìdz zilajam maisam notriec gájèju,es principá eju apkàrt uz to vietu,kur var pàriet pie luksafora. Gadu jau tà staigàju. Un nesúdzos. Jo zinu,ka uz ietvèm nogalina cilvèkus.
Latvijà pàrsvarà ir nekulturàli šoferi!! Šeit gàjéjs ir mazák ievèrojams nez kapèc. Lielákoties citu necienoši šoferi. Es to zinu,jo ar kájàm eju daudz.

mjamma    1 Redz..tadas ka Lucy ne tikai te ir zvaigznes,brt pie stures ari. Nu un ka léni iet. Tu esi pie stúres,tev jàgaida. Un tu...speciàli ar mazo burtu. Kolìdz sèdies pie stúres,noñem no pieres zvaigzni. Te man netraucé,ka tàda esi

joens      DDD likums attiecas arī uz gājējiem - autobuss (džips, motocikls, whatever) ir lielāks, smagāks un ātrāks un viņam (nejaukt ar tā vadītāju) pofig, ka tur zebra un kādam tiesības iet.

Deisa      Tomēr gājēju pārbrauktuves, oi, nē, pārejas, daudzās vietās, vismaz Rīgā, ir nesakarīgās vietās - uzreiz aiz sabiedriskā transporta pieturas. Un interesanti, kā var redzēt zīmi un gājēju, ja stāv trolejbuss pieturā, aiz kura neko lāga neredz?

krumuzagis    2 ja runaajam par auto satiksmi tad ir bonusi un minusi autoparks ir ljoti uzkrukjiits un ar visaadiem navarotiem, bet toties ljoti nelietderiigi tiek izmantots katru dienu eju kaajaam 8 kilometrus no darba uz darbu un veel dziivs, vispar nesasprotu kamdeelj pilseetaa vajadziigs vispaar paarvietoties ar mehanizeetajiem transportliidzekljiem ja va riet kaajam ja kaads taalak gabals tad ar velo nu un ziemaa veel jo vairaak veseliigaak visur iet jo taa vislabaak var sasildiities

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu