Nodoklis par auto izmantošanu privātām vajadzībām
No jaunā gada iestādes un firmas maksāsim par auto izmantošanu privātām vajadzībā.Mēnesī kkdi 80 Ls. Izskatās, ka tautai arī tas pie vienas vietas, visi klusē....oktaava (2009-11-01 18:06) Nodoklis (IIN un VSAOI) skar darbinieku (darba ņēmēju) -vairāk par visu valsts a/m lietotājus un tos, kas izmanto uzņēmuma a/m braucieniem no/uz savām vajadzībām diendienā. Ja līgumos skaidrāk par skaidru noteikts, ka privātiem izbraukumiem neizmanto, tad nodokli nevar piemērot. Galu galā, šis unikālais likums ir projekts, ko plāno un tas jāpieņem MK un Saeimā. Līdz pieņemšanai jāuzklausa tautas un uzņēmēju viedoklis, ja klusēsim pieņems pēc šoprāta MK. Latviešiem raksturīgs piekāpīgums visā ko lemj MK, tāpēc pieņem da jebko bez iebildumiem.
piekraste (2009-11-01 19:13) Nu te jau ar daža laba satraucās, ka satraucamies par to kas vēl nav pieņemts:) Vēlāk satraukties var būt par vēlu. Ak letiņi, letiņi..
iluuuzija (2009-11-01 19:19) ...valdība satraucas,ka ,ja pati nevar ,pa nodokļu maksātāju naudu,vizināties privātās vajadzībās,tad lai nevar neviens.....laikam apvainojās,tpu /nospļaujas runasvīru virziena/..:)
D_a (2009-11-01 21:18) manupraat taa ir uznjemuma lieta, kaa vinji ekspluate savu autoparku..
gultaskaraliene (2009-11-02 01:28) D_a, nevella! Uzņēmuma īpašnieki visus savus auto vienmēr reģistrēja uz firmas vārda, bet tāpat izmantoja privātajām vajadzībām, bet izdevumus visus, kas saistīti ar auto, norakstīja no uzņēmuma peļņas, lai mazāki nodokļi. To pašu var teikt par valsts sektorā strādājošajiem - valsts auto izmantoja privātajām vajadzībām un izdevumus protams arī visus sedza no valsts budžeta naudas.
utji_butji (2009-11-02 09:59)
gultaskaraliene,
Jā, uzņēmuma īpašnieki reģistrēja auto uz firmas vārda, taču tas nenozīmē, ka šo SIA apgrozījums spēs segt papildus izmaksas, kas radīsies ar auto izmantošanas nodokli. Ir mazie uzņēmumi, kuros strādā pāris cilvēku un ar biznesu kā ir tā ir. Patreiz privātuzņēmējiem nav viegli "noturēties virs ūdens".
Esmu sašutusi par papildus nodokļa ieviešanu!
edmunds (2009-11-02 10:51) vai firma nevar iziireet darbiniekam uz briivdienaam vai aarpusdarbalaiku? un iiires maksu noteikt minimaalu? tad manupraat nebuutu jaamaksaa nodoklis jo tas buutu komercdarijums.
utji_butji (2009-11-02 11:19)
edmunds,
Īres maksu nevar noteikt minimālu, jo VID parbaudē uzņēmuma jebkura darījuma vērtība (cena) tiek pielīdzināta tirgus vērtībai. Vienalga pastāv risks, ka starp minimālo un tirgus auto īres maksu uzņēmums, iespējams, samaksās nodokļus ar soda naudām.
tiritomba (2009-11-02 13:06)
tādā veidā valsts cer panākt lielākus, soc un iin nodokļu maksājumus, jo jau tāpat ir skaidrs, ka to daļu pieliks pie algas papildu, lai sanāktu tā pati vecā alga. nu gan viņa nesanāks kā iepriekšējā, jo arī atvieglojumi tiks samazināti līdz jau neiespējamajam līmenim. būsim atkrituši uz 1999. gadu ienākumu ziņā.
mums bija pāris mašīnas patapinājumā, faktiski, arī tās jau ņemam nost. realitātē izskatās šādi, - viena mašīna, no kuras būs nodoklis, un visa pārējā degviela un izmaksas tiks pabinātas uz to, - vajag, nevajag.
P.S. es arī ļoti reāli apdomāju aizceļošanu. iespējams, būšu viena no pēdējām, - lidostā lampiņas nodzēsīšu.
nakc (2009-11-02 23:53) vai nav paredzēts nodoklis arī par elpošanu?
gultaskaraliene (2009-11-03 01:56) Kur problēma? Vajag iegādāties savu privāto auto! Bet darba auto izmantot tikai darba vajadzībām. :)
utji_butji (2009-11-03 09:56)
Puiks, 02.11.2009 16:48 (no Delfi komentāriem)
Jāa, bet vai kāds aizdomājās ko darīt mazajiem uzņēmējiem, kuriem tiešām ir nepieciešams darba auto?! Tagad šis cilvēks būs spiests auto pārakstīt kā personīgo un to izmantot darba vajadzībām, t.i. nevarēs "noraktīt" PVN, bet viņa konkurents, lielāks uzņēmums, tam pokuj, turēs auto pie sētas, t.i. neizmantos privātām vajadzībam, un PVN varēs "norakstīt". tā rezultātā mazais kļūst nekonkurētspējīgs. Un tas saucas atbalsts mazajam biznesam????
Edg (2009-11-04 15:38)
Agri vai vēlu nonāks tikai pie tā ka maksās tikai valsts uzņēmumi, jo privātie fiksi pārreģistrēsies. Pilnīgi noteikti izskaudīsies parādība ka valsts uzņēmumu darbinieku weekendos brauc uz laukiem ne ar savu auto. Valstij no tā varētu būt labums ne tikai nodokļos, bet arī mazākās izmaksās. Protams lietoto auto tirgotaji varēs berzēt rokas. Jo šodien pie nocirptajām algām un nedrošibu par darbu kā tādu, diez vai visi steigsies pirkt jaunus transporta līdzekļus.
A privātie pāries uz personīgo auto izmantosanu. Precedenti jau ir, Somijā firmas darbiniekiem atmaksā pat līzinga izdevumus saprāta robežās. Tur nevienam neatmaksās Rols Roisa iegādi. Tāda pati kārtība ir arī Brazīlijā, tikai tur norēķinu kārtība mazliet citāda. Firma dod zināmu summu par kuro iegādājas zināmas klases auto, ja vēlies krutāku, tad piemaksā. Bet tur arī ierobežo, dārgos auto neļauj. Bet tas ir atkarīgs no firmas politikas. Pēc tam atkarībā no lietojuma pēc nozīmes norēķinās savā starpā.
trimmers (2009-11-14 20:19) ko jūs visi satraucieties?ja darba auto izmanto privātajam vajadzībām tad nodokli maksā valstij.pareizi?loģiski?bet ja privāto transportu izmanto darba vajadzībām tad valsts maksā tev.pareizi?loģiski? juristi-uzpriekšu!
RP_ (2012-04-27 15:34) Slinkums skatīties, bet man liekas, ka ar to patapinājuma līgumu arī varēja iebraukt auzās. Ja esi patapinājis auto firmai, tad nevari vairs izmantot privātām vajadzībām, precīzāk sakot vari, bet tad jāmaksā tas nodoklis, tā kā tā. Bet vajag paskatīties, kā ir likumā. Un vēl VIDs gribēja, lai patapinājumus reģistrē CSDD. Cik atceros tas sakarīgākais variants bija noma. Un viss sakarīgākais neizmantot dienesta auto privātajām vajadzībām.
<< iepriekšējās | Atbildes 21 līdz 35 (kopā 35) |